Vi opplevde læringssamarbeidet med dere som meget motiverende i vårt videre arbeid med FBK. Foredragene var både lærerike og inspirerende. Det var positivt at dere observerte FBK i praksis i klasser, selv om vi var i en oppstartsfase, og dialogen med lærerne og oss i etterkant var særdeles nyttige. Dere var engasjerte og forberedt, og dette smittet over på oss. Vi likte også at dere hadde mange eksempler fra egen praksis, og at dere poengterte at innføring av FBK tar tid og krever tålmodighet hos oss voksne. Samtidig kan en se umiddelbar effekt på enkelte områder/elever/klasser.
Marte Gundersen Meldahl
Rektor/avdelingsleder 3.tr og HØ
Auglend skole
auglend.skole.no
Et meget interessant oplæg om et system, til fælles og forventningsbaseret klasseledelse, som både børn og voksne kan støtte sig ind i. Et system, der giver mulighed for, at både børn og voksne kan samarbejde om det fælles tredje – undervisning og læring. Thomas og Tommy formidler på en måde, der skaber følgeskab hos lærere og pædagog, fordi oplægget tager udgangspunkt i praksis og genkendelige hverdagsproblemstillinger, som folkeskolen står i, og der er brug for fælles løsninger på.
Henrikke
Viceskoleleder Bakkeskolen Hørning.
Onsdag d. 10. november 2021 havde vi besøg af Tommy og Thomas, som gav deres viden og erfaring ift Forventningsbaseret Klasseledelse videre til os. Det var tydeligt at mærke, at de havde erfaring med fra praksis. En god eftermiddag, som uden tvivl har givet refleksion og efterfølgende medført handling i flere teams.
Boris Loftager
Leder af Harboøre Skole og Børnecenter
Tak for gode timer sammen om FBK, og tilbagemeldingerne er helt det samme sted. Jeres fremstilling var ligeså konkret og praksisnær, som vi havde ønsket. FBK ligger godt til os, hvor opgaven er at samle medarbejdergruppen om en fælles pædagogisk praksis – og som vi i øvrigt hurtigt kan komme afsted med. Så tak for god inspiration til at komme videre ad det spor, og en endelig afklaring af FBK her på stedet. Sidstnævnte vil ske inden udgangen af denne måned.
Jesper Mathiesen
Skoleleder Voldumegnens friskole
Vi havde besøg af Thomas og Tommy hvilket var en særdeles positiv og lærerig oplevelse. Thomas og Tommy leverede et inspirerende og praksisnært oplæg, som var eksemplarisk for metoden, hvilket gjorde det meget troværdigt og brugbart. Lærerne og pædagogerne har efterfølgende været meget optaget af at sætte implementeringen i gang, og vores forventninger til effekten er høje.
Grethe Lindhard Mortensen
Skoleleder
Randers Kommune, Blicherskolen
Årgangen kører fortsat med FBK, og kunne ikke drømme om ikke at anvende metoden. Lærerne er blevet de bedste ambassadører for metoden, hvorfor det i løbet af det sidste halve år har bredt sig til alle i indskolingen og mellemtrinnet og til en enkelt 9.klasse. Så jeg kan stadig ikke få armene ned.
Birthe Pam Jensen
Pædagogiskleder Brorsonskolen
Jeres oplæg var meget inspirerende, virkelighedsnært og krydret med gode praksisindslag. Der har på Augustenborg Skole været en meget positiv tilgang til at komme i gang. Størstedelen af skolens lærere kan med fordel se, det giver mening. I var gode til at relatere pædagogikken til virkeligheden. De varmeste anbefalinger fra Augustenborg Skole.
Ditte Skyum
Souschef
Augustenborg Skole